5 mituri despre dieta, demontate chiar de medici

Medicii atentioneaza ca o multime de sfaturi despre diete care circula intre prieteni sunt doar simple mituri si nu au efectul scontat asupra organismului nostru. Asadar, nu este suficient sa bem foarte multa apa sau sa facem ore intregi de sport, daca numarul de calorii pe care le consumam este ridicat.
 

1. Daca mananci dupa ora
20, te ingrasi - fals

Multi dintre noi sar peste mese, in special peste micul dejun, iar
cina devine masa principala si, totodata, cea mai satioasa - cea mai bogata in
calorii. "Daca se consuma prea multe calorii la o masa, indiferent de ora,
acestea se depoziteaza sub forma de grasime. Cea mai buna strategie este sa iei
mai multe mese pe zi, egale cantitativ, decat sa mananci o data sau de doua ori
pe zi. Deci, puteti manca la ora 8 seara, cu conditia sa nu fie mai mult decat
trebuie", spune dr. Anda Avramescu, consultant pe nutritie, la un cabinet
particular din Bucuresti.

Atunci cand nivelul de energie produs la o masa este scazut,
tendinta este ca la urmatoarea gustare sa consumam multe calorii, iar
specialistii sustin ca excesul de calorii se transforma in grasime.

2. Daca faci sport,
automat slabesti - fals

Medicii recunosc ca exista foarte multe motive pentru care este
bine sa practicam sport - dezvolta rezistenta la efort, confera o starea de
bine, previne bolile cardiovasculare si diabetul zaharat, tonifica pielea, dar
nu este un mijloc sigur pentru a slabi. "In perioada de slabire, beneficiile
sunt mult mai mari daca reducem caloriile consumate cu 500 kcal pe zi si facem
si sport. Activitatea fizica regulata ajuta foarte mult in perioada de
mentinere, dupa ce s-a ajuns la greutatea dorita. In plus, aportul caloric este
crescut pentru a reface energia consumata in timpul efortului fizic", sustine
medicul Avramescu.

3. Daca bei foarte multa
apa, nu te ingrasi - fals

"Excesul de greutate inseamna exces de grasime, si nu retentie de
apa. Singurul mod eficient de a pierde kilogramele in plus este scaderea
insulinei, care determina parasirea grasimii din celula de depozit si
transfomarea ei in energie consumata", precizeaza dr. Anda Avramescu. Consumul
recomandat pentru o hidratare corespunzatoare este de 8-10 cani de lichide pe
zi.

4. Daca mananci fructe,
slabesti - fals

"Limitati-va la doua fructe pe zi si evitati sucul de fructe,
chiar daca nu are zahar adaugat", ne sfatuieste nutritionistul. Fructele
consumate in exces ingrasa prin aportul de fructoza continuta care stimuleaza
insulina, cresc pofta de mancare si nu tin de foame. "Este mai bine sa mancam
fructele ca atare decat sa le stoarcem si sa bem sucul. Prin stoarcere,
indepartam fibrele alimentare atat de necesare, care normalizeaza tranzitul
intestinal. Mai mult, zaharurile din fructe se absorb rapid si, astfel, ne
creste glicemia si oboseste pancreasul", subliniaza prof. dr. Maria Mota, seful
Clinicii de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice a Spitalului Judetean de
Urgenta Craiova.

5. Daca mananci paine si
paste, te ingrasi - fals si adevarat

Produsele
fainoase, ca painea sau pastele, este indicat sa le consumam cu moderatie, in
special atunci cand le servim in combinatie cu  carne grasa ori legume
bogate in amidon, precum cartofii sau orezul. Cand sunt consumate in exces,
aceste alimente stimuleaza producerea insulinei, hormon care favorizeaza
depunerea excesului de glucide in depozite de grasime, conducand la cresterea
in greutate. "Asadar, o portie inseamna o felie de paine sau trei linguri de
paste fierte. In cazul asocierii cu grasimi, se recomanda impartirea farfuriei
astfel: 1/3 carne, 1/3 orez sau paste sau cartofi si 1/3 legume - salata,
varza, rosii, castraveti", precizeaza dr. Anda Avramescu. Numarul de portii pe
care le putem consuma zilnic depinde de anumite caracteristici individuale -
varsta, sex, greutate, activitate fizica.

Sursa:
Gandul

Vote it up
204
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza