5 motive sa iubesti grasimile sanatoase

Daca, din dorinta de a nu avea de-a face cu grasimile, te feresti si de cele sanatoase, abordarea ta e complet gresita
 
<p>Lipsindu-te de grasimi omega 3 nu poti preveni o sumedenie de probleme. In plus, daca faci eforturi de a slabi, si rezultatul intarzie sa apara, o posibila cauza este si lipsa acizilor grasi omega 3 din alimentatie.

Lupta cu durerea

Cercetatorii de la Universitatea Pittsburgh au descoperit ca aproape doua treimi dintre pacientii cu dureri cronice de gat si spate n-au mai avut nevoie de medicamente antiinflamatoare dupa o cura cu suplimente de ulei de peste tinuta 20 sau 30 de zile. Explicatia e simpla: acizii grasi omega 3 lupta cu inflamatiile.

Nu este obligatoriu sa apelezi la pastile sau suplimente. Poti incorpora in dieta somonul, macroul si heringul, dar si pastravul, acestea fiind cele mai bune surse de omega 3.

Te ajuta sa ramai slaba

Schimbarile de dispozitie pot duce la momente in care sa nu te simti mai bine decat dupa ce ai infulecat cateva prajituri, care iti vor sabota eforturile de a pierde in greutate. Acesti acizi grasi ajuta pentru ca te stabilizeaza, iar aceste "iesiri" sunt mai putin probabile, dupa cum explica un specialist de la Universitatea din Minnesota.

Daca incerci sa slabesti, cel mai bine este sa iei un supliment cu omega 3 timp de 30 de zile. Daca nu observi vreo diferenta, mareste doza, daca si medicul tau este de acord cu acaesta abordare.

Te ajuta sa fii mai fericita

Tot acizii grasi omega 3 incurajeaza productia de serotonina, substanta raspunzatoare de senzatia de bine. Cercetarile au aratat ca persoanele care sufera de depresie au si un nivel mic de serotonina in organism.

Suplimentele de DHA sunt de preferat antidepresivelor, fiind mai delicate cu organismul si mult mai eficiente, potrivit specialistilor. Cel mai bine este sa apelezi la un specialist si sa nu iei orice supliment disponibil in farmacie sau online.

Te ajuta sa respiri mai usor

Studiile au aratat ca acizii grasi omega 3 ajuta la ameliorarea inflamatiilor asociate cu astmul. O cercetare recent realizata la Universitatea din Indiana a scos la iveala faptul ca suplimentele de ulei de peste sunt de folos mai ales dupa antrenament, cei care le luau neavand probleme cu respiratia, din cauza efortului.

In acest caz, cele mai bune sunt suplimentele, spun specialistii.

Iti tin inima sanatoasa

In afara de faptul ca lupta cu inflamatiile, acizii grasi omega 3 scad si presiunea arteriala si micsoreaza riscul formarii cheagurilor de sange. In plus, sunt o veritabila arma in lupta cu diabetul. Omega 3 face ca nivelul zaharului din sange sa fie mai mic, un aspect extrem de important in preintampinarea aceste boli.

Cei predispusi la diabet sau boli de inima ar trebui sa aiba in permanenta pe lista de cumparaturi nucile, spanacul, avocado, uleiul de rapita si produsele din soia. Toate contin o forma de acizi grasi omega 3 numita ALA, potrivit oamenilor de stiinta de la Harvard. Pestele ar trebui consumat de doua ori pe saptamana.</p>

Vote it up
103
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza