30 de minute de mișcare pe zi

Cum să faci exerciții fizice în timpul activităților cotidiene
 

Ministerul Sănătății recomandă cel puțin 30 de minute de activitate fizică moderată, cel puțin cinci zile pe săptămână. Pentru a avea beneficii maxime asupra stării de sănătate, în urma efortului fizic ar trebui să simțiți că vi se face cald și că respirați ceva mai greu. Nu este nevoie să faceți aceste 30 de minute de exerciții într-o singură ședință – le puteți face pe perioade mai scurte în momente diferite ale zilei.

Multe tipuri de exerciții vă pot aduce beneficii asupra sănătății, astfel că tipul de activitate ales ține în mare parte de preferințele personale. Exercițiile în apă sunt recomandate în numeroase afecțiuni medicale, inclusiv în cazul problemelor musculoscheletale și al recuperării postoperatorii, deoarece oferă o variantă de exerciții aerobice și determină tonifierea a numeroase grupe musculare, fără riscul de loviri sau căderi.

Nu este nevoie să vă înscrieți la o sală de sport pentru a face cantitatea corectă de exerciții. Includeți activitatea în rutina cotidiană.

Un sistem dezvoltat de clinica Mayo din SUA, denumit NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis), se concentrează pe valoarea de exerciții fizice pe care o au activitățile cotidiene. Iată câteva sugestii inspirate de NEAT privind metodele de a vă crește nivelul de activitate:

La serviciu. Coborâți din autobuz sau din metrou înainte de a ajunge la destinație și parcurgeți pe jos restul drumului. Folosiți scările în locul liftului și mergeți pe scări cât puteți de mult când sunteți la serviciu. Fiți activi în timpul pauzei de prânz – dacă se poate, mai bine mergeți rapid până la un chioșc cu gustări decât să luați masa la cantina firmei.

Acasă. Alergați pe scări, în sus și în jos, de câteva ori. Munciți din greu în gospodărie. Conform NHS, cele mai solicitante activități sunt reprezentate de aspirat, spălatul cu mopul, schimbarea lenjeriei de pat, spălatul geamurilor și curățarea băii și a cuptorului.

Ieșiți afară cu copiii. Însoțiți-vă copiii la școală sau la cumpărături mergând pe jos. Puneți-vă bebelușul în cărucior și ieșiți la alergat.

În grădină. Curățarea pomilor, tunsul ierbii, săpatul, plivitul, greblatul și plantatul încorporează multe dintre exercițiile și elementele unui antrenament de la sală. În cursul activităților de grădinărit puteți consuma la fel de multă energie ca atunci când mergeți pe jos, cu bicicleta sau înotați.

În timpul liber. Alegeți o activitate care vă place – înot, dans, yoga, mers cu bicicleta sau pe jos – și includeți-o în rutina zilnică sau săptămânală.

Sursa: Reader’s Digest – “Recuperare după orice boală” 

Vote it up
212
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza