3 metode simple de a scapa de anxietate

Daca sunteti o persoana anxioasa, incercati urmatoarele strategii pentru a va linisti mintea
 

Indiferent de cauza ei, anxietatea cronica afecteaza sanatatea. Accelereaza bataile inimii si mareste vascozitatea sangelui, ceea ce inseamna un risc crescut de producere a unui atac de cord sau accident vascular cerebral. Daca sunteti o persoana anxioasa, incercati urmatoarele strategii pentru a va linisti mintea.

Vorbiti cu cineva. De preferinta cu un terapeut specializat in terapie cognitiv-comportamentala. Aceasta metoda va invata sa separati grijile de realitate si sa le priviti din perspectiva potrivita. Unele studii au aratat ca este mai eficienta decat medicamentele in tratarea tulburarilor anxioase; poate preveni instalarea tulburarii anxioase generalizate.

Plimbati-va. In timpul activitatii fizice se elibereaza niste hormoni ai bunei dispozitii. Unul dintre ei este neurotransmitatorul numit acid gama-aminobutiric (GABA). Conform studiilor, persoanele care sufera de tulburari anxioase, mai ales cele care fac atacuri de panica, au un nivel scazut de GABA. Nivelul GABA poate fi marit prin exercitii fizice, chiar si prin yoga. Intr-un studiu, 15 persoane sanatoase au mers pe banda 30 de minute, apoi li s-a administrat un medicament ce simula un atac de panica. Doar 6 dintre ele au avut un atac de panica dupa exercitiu, comparativ cu 12 persoane carora li s-a administrat medicamentul dupa o perioada de odihna.

Respirati ca o persoana calma. Multe dintre simptomele unei crize de anxietate sunt cauzate de hiperventilatie – caracterizata prin respiratii scurte, care nu permit eliberarea completa a CO2 din plamani. Daca in plamani se acumuleaza dioxid de carbon, nu mai e loc suficient pentru oxigen proaspat, ceea ce provoaca ameteala. Invatand sa respirati corespunzator atunci cand simtiti ca va cuprinde nelinistea, veti elibera hormonii stresului ce duc la hiperventilatie. Ideal ar fi sa mergeti la un curs de relaxare. Pana atunci, cand va simtiti nelinistit, concentrati-va asupra respiratiei. Respirati profund, cat mai lent (numarati pana la 5), urmarind cum se umfla stomacul (nu pieptul). tineti-va respiratia 5 timpi, apoi expirati tot pe 5 timpi. Repetati de cinci ori.

Vote it up
225
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza