3 din 4 elevi nu știu cum trebuie să circule pietonii în orașe

Este concluzia unui studiu realizat printre elevii de clasa a III-a din capitală
 

Trei din patru elevi de clasa a III-a nu știu cum trebuie să circule corect pietonii în orașe, aproximativ 35% dintre aceștia nu știu cum pot recunoaște un polițist, iar peste 37% nu știu când trebuie să se adreseze organelor de poliție. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului coordonat de psihologii Nicoleta Burlacu și Ana Irina Ionescu, de la Asociația “Împreună Pas cu Pas”, studiu care face parte din proiectul educațional “Ora de Educație Rutieră”.

Același sondaj arată că peste 95% dintre copiii chestionați recunosc care este semnul de circulație care te anunță că poți traversa pe trecerea de pietoni, aproape 70% știu care sunt cele două culori pentru semaforul destinat pietonilor, iar 81,6% cunosc semnificația termenului de “pieton”. Mai mult decât atât, 3 din 4 elevi știu care sunt locurile în care se pot juca în siguranță,  însă aproape 50% dintre aceștia nu știu la ce culoare a semaforului autovehiculele trebuie să aștepte.

“În urma studiului am reliefat câteva concluzii îngrijorătoare: chiar dacă majoritatea elevilor recunosc semnele de circulație – mai ales cele care le sunt direct adresate – peste 75% dintre ei nu știu cum trebuie să circule pietonii în orașe”, declară psihologul Nicoleta Burlacu, președintele Asociației “Împreună Pas cu Pas”, coordonatorul studiului.

Chestionarul a fost aplicat elevilor de clasa a-III-a, în perioada 10-21 noiembrie 2014,  totalizând un număr de 386 elevi din 7 școli din Sectorul 3, fiind un studiu parțial, care are drept scop verificarea cunoștințelor acestor elevi cu privire la recunoașterea semnelor de circulație, utilitatea și rolul lor, precum și rolul unui polițist în raport cu pietonii. Dificultatea chestionarului este medie, conținând un număr de 10 întrebări, o parte fiind întrebări de tip grilă și o parte cu răspuns deschis. La finalul proiectului, specialiștii vor rezultate cantitative, calitative și comparative. Rezultatele obținute până în acest moment sunt cantitative, fără a putea fi folosite în alt scop decât informativ.

Vote it up
255
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza