21 de solutii pentru insomnie

Noptile calduroase ale acestei veri ne-a distrus somnul
 

Valul de insomnie a atins tot mai multi oameni odata cu inabusitoarele nopti de vara. Iar lipsa somnului ne afecteaza sistemul imunitar. Pe termen lung, lipsa somnului creste riscul de obezitate, diabet si boli de inima. Deci ce poti face? Sa numeri oile? Uneori poate functiona, dar iata alte cateva solutii:

1. Mananca o bucatica de carne de pui sau de curcan, sau o banana inainte de a merge la culcare. Aceste alimente contin triptofan, un aminoacid din care organismul produce serotonina, o substanta chimica din creier care ne relaxeaza. (dar nu manca mult)
2. De asemenea, incearca un pahar cu lapte cald si un biscuit sau lapte cald cu miere. Nici putin praf de scortisoara nu ar fi rau, aceasta avand usoare proprietati sedative.
3. Evita mesele copioase seara. Ai nevoie de 3-4 ore pentru a digera o astfel de masa.
4. Evita alimentele condimentate sau dulci. Cele condimentate iti pot irita stomacul, iar cele dulci – in special cele care contin si cofeina – te pot agita.
5. Poti lua o lingurita de tinctura de valeriana sau doua capsule de radacina de valeriana cu o ora inainte de culcare – are efect rapid, iar a doua zi dimineata nu te trezesti buimac.
6. Poti sa-ti prepari un ceai de floarea-pasiunii – are usoare efecte sedative.
7. Pune un saculat cu levantica sub perna sau foloseste un ulei cu levantica (diluat) pentru tamponarea tamplelor si a fruntii.
8. Poti face o baie aromatizata adaugand 5 picaturi de ulei de lavantica si 3 de ulei de ylang-ylang.
9. Trezeste-te la aceeasi ora in fiecare zi indiferent de numarul orelor dormite. Urmeaza acelasi program astfel ca organismul sa-si pastreze rutina. Vei adormi mai repede.
10. Fa o plimbare in fiecare dimineata in aer liber. Cu ceasul organismului setat pe lumina naturala a zilei, vei dormi mai bine noaptea.
11. Incearca sa nu motai in timpul zilei, chiar daca te simti obosit. Daca trebuie insa sa dormi dupa-amiaza, limiteaza-te la 30 de minute.
12. Cand te intinzi in pat, imagineaza-ti ca ai picioarele grele si amortite. Vei simti cum te scufunzi in asternuturi. Apoi gandeste acelasi lucru despre gambe si urca incet spre cap, astfel incat sa simti ca intregul organism este greu si relaxat. Ideea e sa te linistesti treptat.
13. Daca tot nu ai adormit aplica si regula numaratului de oi sau asculta o caseta cu o muzica relaxanta.
14. Daca tot nu vine somnul, nu te zvarcoli in pat ingrijorat de acest lucru. Ridica-te, iesi din dormitor si citeste o carte, rezolva un puzzle, tricoteaza ceva.
15. Intoarce ceasul desteptator astfel incat sa nu-l poti vedea.
16. Incearca sa dormi intr-o camera racoroasa (asta e cel mai greu de obtinut in aceste zile) sau acopetra-te cu un cearsaf umed.
17. Verifica prospectele medicamentelor care le iei. Unele contin cofeina.
18. Evita efortul fizic cu patru ore inainte de culcare. Exceptie face yoga.
19. Evita bauturile cu cofeina tot cu patru ore inainte de culcare.
20. Evita consumul de alcool seara.
21. Nu fuma. Nicotina stimuleaza sistemul nervos central.

 
Vote it up
164
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza