13 lucruri pe care mecanicul auto nu ți le spune

 

Sfaturi precum:
„În locul dumneavoastră, n-aş mai conduce maşina asta nici măcar un kilometru în plus“ ar trebui să fie primite cu suspiciune.

Verifică dacă atelierul de reparații
are certificat de calitate sau acreditare RAR (Registrul Auto Român) şi licență de funcționare. Atelierele cu reputație le afişează cu mândrie.

Cere recomandări:
care este experiența lor, ce garanții oferă şi ce tip de echipament folosesc. Caută un garaj curat. O podea plină de cutii de ulei goale, cauciucuri vechi şi cârpe murdare reprezintă un semnal de alarmă.

Nu semna niciodată
un formular de autorizare necompletat. Semnează o comandă de lucru cu un deviz anume pentru fiecare lucrare şi garanțiile aferente acestora.

E o nebunie să duci o maşină
cu probleme de motor la un atelier care nu are un analizator de motoare bun şi un instrument de scanare. Ar trebui evitat un mecanic care spune: „N-am eu nevoie de echipamente pretențioase!“.

Uleiul de motor sintetic
poate costa mai mult, dar te va ține mai mulți kilometri până să trebuiască să îl schimbi.

Atunci când ceri o a doua opinie,
nu îi spune mecanicului care a fost devizul şi prețul care ți-a fost cerut inițial.

Schimbarea lichidului de răcire
(antigel) şi a lichidului de frână se face periodic sau după un număr de kilometri. Verifică în cartea maşinii; multe automobile sunt dotate cu un lichid de răcire care este proiectat să reziste la 160.000 de kilometri. Curățarea injectoarelor de combustibil este o pierdere de timp şi bani. Se găsesc aditivi foarte eficienți.

Cere piese originale
pentru plăcuțele de frână sau cel puțin din material echivalent. O reparație a frânelor care costă puțin îți va garanta doar materialul cu cel mai mic coeficient de fricțiune de pe piață - asta face diferența dintre o oprire bruscă, și un carambol.

Întreabă care este data
de fabricație a cauciucurilor. Dacă ai o ofertă neobişnuit de bună, este posibil să primești de fapt cauciucuri vechi de trei ani, ceea ce este foarte periculos.

Amortizor de zgomot
pentru eșapament care te ține o viață? Ce te face să crezi că va dura atât? Vei primi înlocuitoare gratuit, dar vei plăti prea mult intervenția la țeava de eșapament.

Consultă-ți dealerul
înainte de a interveni la catalizator sau la sistemul de eșapament. Unele au garanție lungă, iar adesea legea cere înlocuirea lor gratuită.

Nu este normal
ca becul martor de verificare a motorului să fie mereu aprins. Probabil că nu e vorba doar de „un capac desfăcut la rezervor“.

INTERVIURI: GARY MONTESI, PROPRIETAR, MONTESI VOLKSWAGEN, NORTH HAVEN, CONNECTICUT; DOMENIC DISIENA, MANAGER, BEDFORD (NEW YORK) SHELL; BOB SIKORSKY, JURNALIST AUTO, TUCSON, ARIZONA; MECANICI ANONIMI DIN MINNESOTA, NEW YORK, BUCUREȘTI

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza