10 alimente pentru o inima sanatoasa

Iata cateva alimente foarte gustoase care au efecte benefice asupra sanatatii inimii:
 

• Ovazul contine un procent ridicat de fibre solubile, care reduc nivelul colesterolului „rau“ LDL.

• Iaurturile si margarinele cu steroli din plante (substante similare colesterolului „bun“ HDL) pot reduce nivelul colesterolului LDL cu pana la 10%.

• Uleiul de masline este un amestec de antioxidanti, care reduce colesterolul LDL, fara a influenta colesterolul HDL.

• Somonul si tonul proaspat contin cantitati mari de acizi grasi omega-3. Mancati trei portii de peste gras pe saptamana.

• Rosiile si pasta de rosii abunda in vitamine si in antioxidantul licopen, benefic pentru inima.

• Miezul de nuca si migdalele sunt bogate in acizi grasi esentiali, care mentin sanatatea vaselor sangvine, prin reducerea nivelului de colesterol.

• Merele contin quercitina, o substanta antiinflamatoare care previne formarea cheagurilor de sange.

• Ceapa si usturoiul contribuie la reducerea nivelului de colesterol din sange. De asemenea, amelioreaza circulatia sangvina si reduc riscul aparitiei cheagurilor de sange.

• Vinul rosu are proprietati dovedite de curatare a peretilor arterelor. Aveti grija sa nu depasiti cantitatile recomandate.

• Ciocolata neagra este bogata in flavonoide, care previn gruparea particulelor de colesterol in vasele de sange. De asemenea, reduce putin tensiunea arteriala. Consumati maximum 45 g pe zi.

 

 

Vote it up
20
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza