Șase obiceiuri sănătoase

Medicii ne dezvăluie trucuri simple pentru o sănătate bună
 

CÂND BEI CEAI: Lasă pliculeţele de ceai cinci minute la infuzat

Cercetările leagă această băutură veche de când lumea cu un risc mai scăzut de infarct, diabet de tipul 2, anumite tipuri de cancer şi boala Parkinson. Britanicii, mari băutori de ceai, au studiat beneficiile acestei băuturi. Rezultatul? Au descoperit că o cantitate şi mai mare de antioxidanţi se eliberează în ceaşca de ceai dacă pliculeţul se lasă la infuzat nu două sau trei minute, ci cinci-şase minute.

CÂND STAI ÎN PICIOARE: În timpul unei întâlniri de lucru

Persoanele care îşi petrec o mare parte din zi aşezate în scaunul de la job sau pe canapeaua de acasă sunt mai predispuse la cancer, diabet şi obezitate. Nu ajută că mergi la sală, atâta timp cât îţi petreci restul zilei încremenit în faţa unui computer sau a televizorului. Dacă mai ai nevoie de un motiv să te ridici, e bine să ştii că cercetătorii de la Universitatea Washington au observat că statul în picioare, în timpul şedinţelor, poate favoriza inspiraţia şi creativitatea. Subiecţii studiului au avut 30 de minute la dispoziţie, pentru a realiza un film de prezentare a universităţii lor. Grupul care a lucrat într-o cameră fără scaune a avut mai multe idei creative şi a făcut un clip mai bun decât echipa mai sedentară, căreia i s-a repartizat o cameră cu scaune.

CÂND ÎȚI FACI VACCINUL ÎMPOTRIVA GRIPEI: Fă sport în aceeaşi zi

Vaccinurile împotriva gripei sunt cea mai bună metodă de prevenţie a viruşilor sezonieri, dar sunt eficiente doar în proporţie de 50 până la 70 la sută. Exerciţiile fizice făcute înainte sau după vaccinare ar putea să impulsioneze sistemul tău imunitar să producă mai mulţi anticorpi. Într-un studiu al Universităţii din Iowa, studenţii care au făcut jogging sau care au mers pe bicicletă într-un ritm moderat, timp de 90 de minute, după ce au primit vaccinul, au avut un număr aproape dublu de anticorpi faţă de grupul vaccinaţilor sedentari.

CÂND MĂNÂNCI MAI MULTE PROTEINE: La micul dejun

Când vine vorba de dietă, unul dintre cele mai întâlnite sfaturi de nutriţie este să mănânci cât mai puţini carbohidraţi şi mai multe proteine. Dar asta nu e tot. Nu contează doar ce, ci contează şi când mănânci. Americanii obişnuiesc să consume de trei ori mai multe proteine la cină decât la micul dejun. Studiile au arătat însă că persoanele care au un mic dejun bogat în proteine sunt mai puţin predispuse la hiperglicemie (care poate cauza pofta de a ciuguli între mese) şi nu simt nevoia să consume foarte multă mâncare seara.

CÂND ÎȚI SUFLI NASUL: Acoperă câte o nară, pe rând

Un studiu al Universităţii din Virginia arată că dacă îţi sufli cu putere nasul se produce multă presiune, ce împinge mucozităţile înspre sinusuri. Astfel poate creşte riscul unei infecţii. Mai bine suflă câte o nară, pe rând.

CÂND FOLOSEȘTI AȚA DENTARĂ: După periajul dinţilor, nu înainte

La recomandarea unor medici stomatologi, e bine să te speli mai întâi pe dinţi, pentru a îndepărta cu periuţa bucăţile mai mari de mâncare, şi abia apoi să foloseşti aţa dentară, pentru a elimina bacteriile şi particulele milimetrice de mâncare. Dacă vrei să ajungi mai rar pe scaunul stomatologului, e indicat să îţi cureţi dantura mai minuţios decât cu clasicele smucituri sus-jos. Corect este să formezi din aţa dentară un C în jurul fiecărui dinte şi să faci mişcări uşoare de-a lungul lui.

 

Sursă: Dr. Travis Stork, împreună cu alţi medici invitaţi în emisiunea americană de televiziune Doctorii.

Vote it up
108
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza