Strategii eficiente anti-fumat

Fumatul provoaca unul din cinci decese cauzate de bolile de inima
 

Comparativ cu nefumatorii, fumatorii au un risc dublu de a suferi un atac de cord, iar riscul de deces din cauza unei afectiuni cardiace este de 60% (chiar 85%, in cazul fumatorilor inveterati).

• Lasati-va brusc. Alegeti o zi in care veti fuma ultima tigara. Cel mai bine ar fi sa evitati zilele cu multe activitati sociale ori zilele stresante, precum sarbatorile sau perioadele solicitante.

• Incercati hipnoterapia. Exista multe dovezi fara caracter stiintific ca doar cateva sedinte cu un hipnoterapeut va pot schimba perspectiva asupra fumatului.

• Incercati terapia de inlocuire a nicotinei. Indiferent daca folositi guma de mestecat, plasturi, inhalatori sau pastile, exista dovezi temeinice ca aportul de nicotina, fara gudronul si monoxidul de carbon din tigari, reprezinta o metoda eficienta de a renunta la fumat – mai ales daca folositi si alta strategie.

• Rugati-l pe medic sa va prescrie un medicament anti-fumat. Aceste medicamente, precum vareniclina si bupropionul, combat dorinta de a fuma.

• Vizitati site-uri care ofera metode pentru renuntarea la fumat. Interesati-va despre metodele de renuntare la fumat disponibile pe internet si luati in considerare abordarea uneia dintre acestea, comandand un pachet ce include un plan si un test de adictie.

• Contactati o linie telefonica anti-fumat. Vorbiti despre problemele dvs. legate de fumat si cereti sfaturi despre strate­gii pentru renuntarea la fumat si incurajare.

Vote it up
29
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza