Rasfatati-va cu un masaj relaxant

Unele studii arata ca masajul regulat este benefic pentru sistemul imunitar
 

Automasajul reduce tensiunile musculare in multe feluri, printre care un aflux sporit de sange la nivelul muschilor. Unele studii arata ca masajul regulat este benefic pentru sistemul imunitar, deoarece stimuleaza productia de globule albe. De asemenea, masajul mareste productivitatea muncii prin reducerea stresului.

1. Combateti tensiunile musculare. Relaxati-va muschii in fiecare dimineata si seara. Cu pumnii stransi, loviti usor partea exterioara a corpului, incepand cu bratele si picioarele, de sus in jos. Apoi loviti partea interioara, incepand cu trunchiul. Lovirea ritmica a muschilor si a oaselor fortifica trupul, stimuleaza circulatia sangvina si relaxeaza terminatiile nervoase. Atunci cand este facut dimineata, acest automasaj va activeaza si va pregateste corpul si mintea pentru o noua zi. Efectuat inainte de culcare, calmeaza mintea si inlatura stresul.

2. Masati-va stomacul dupa fiecare masa. Cei mai multi dintre noi fac asta in mod instinctiv, mai ales dupa ce au mancat prea mult. Puneti una sau ambele palme pe abdomen si masati in sensul acelor de ceas. Intrucat aceasta este directia in care se deplaseaza mancarea in intestine, masajul circular stimuleaza digestia.

3. Imbratisati-va. Scopul este sa disipati tensiunile din umeri. Incrucisati bratele peste piept si apucati fiecare umar cu mana opusa. Strangeti si eliberati fiecare umar de trei ori. Apoi deplasati mainile pe brate, stran­gandu-le si eliberandu-le, pana cand ajungeti la incheieturi.

4. Masati-va inainte si dupa ce exersati. Masajul corpului inaintea exercitiilor fizice sporeste irigarea cu sange a muschilor. Masa­rea muschilor dupa sedinta de exercitii acce­lereaza refacerea acestora. Inainte de a exersa, loviti-va bratele si picioarele cu pumnii pentru a stimula circulatia sangelui. Dupa ce exersati, masati-va muschii cu palma sau pumnul, in directia inimii.

Vote it up
10
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza