Principalele greseli la mersul pe jos, ca sport

Probabil ca va intrebati: ce poti sa gresesti atunci cand mergi
 

E ca si cum ai respira sau ai dormi gresit. De fapt, se intampla mai des decat va imaginati. Iata cinci probleme frecvente care pot cauza leziuni sau va pot demobiliza.

Incaltamintea uzata. Chiar si cea mai buna incaltaminte sport se deterioreaza cu timpul, pierzandu-si proprietatile protectoare. Acest lucru poate cauza disconfort si chiar leziuni, mai ales daca sunteti supraponderal. Nu e greu deloc sa va dati seama cand a sosit momentul sa va luati o noua pereche de pantofi: atunci cand observati zone uzate pe talpa. Pentru a cumpara masura potrivita, mergeti la magazinul specializat dupa-amiaza, cand labele picioarelor sunt mai dilatate, avand grija sa ramana un mic spatiu intre degetul mare si pantof. Plimbati-va prin magazin, ca sa verificati daca nu se deplaseaza calcaiele in interiorul incaltamintei.

Lipsa miscarilor de incalzire. Inainte de a trece la activitatea propriu-zisa, trebuie sa va ridicati temperatura bazala a corpului, sa activati irigarea muschilor cu sange si oxigen si sa va lubrifiati articulatiile. In acest scop, efectuati rotatii lente ale gleznelor, soldurilor si bratelor, in jur de trei minute, dupa care veti fi pregatit sa o luati din loc.

Folosirea unei tehnici inadecvate. Deplasarea cu pasi prea mari, lovirea solului cu talpile, mersul cu mainile atarnand sau scuturarea bratelor sunt doar cateva dintre greselile frecvente care duc la ineficienta sau chiar leziuni. Cand intreprindeti aceasta activitate, amintiti-va sa va corectati postura, sa va leganati bratele, indoite la 90 de grade, pe langa corp, sa impingeti talpile uniform la fiecare pas (de la calcaie spre degete) si sa pastrati un ritm constant, indiferent de viteza cu care va miscati. Asadar, evaluati-va postura, balansarea bratelor, marimea pasului si ritmul.

Vote it up
13
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza