Pastele iti furnizeaza energie

Contrar a ceea ce se crede, consumul de paste nu este daunator pentru silueta
 

Doar ca trebuie sa tinem cont de anumite lucruri. Mai mult decat atat, o dieta sanatoasa trebuie sa contina si carbohidrati, deoarece acestia sunt cei care ne furnizeaza energie. Dupa cum se stie, pastele sunt mancarea principala a italienilor, care le servesc si reci si calde. Datorita concentratiei mari de fibre, pastele din grau dur impiedica acumularea grasimilor si contribuie la scaderea colesterolului „rau“ din sange. Mai mult, acest tip de paste contine vitamine (B, E si K), minerale, calciu, fier, magneziu, fosfor si zinc. Iata care sunt celelalte beneficii:

• Au putine calorii. 100 grame paste au 100 calorii, ceea ce inseamna foarte putin. Si nu contin grasime. Este foarte important deci ce fel de sos alegeti pentru ele.

• Sunt satioase. Pastele au un bun indice de satietate si un aport caloric slab. Te satura si te ajuta sa nu mai rontai altceva intre mese.

• Sunt anti-colesterol. Pastele contin fitosteroli, cu un rol important in mentinerea unui nivel cat mai scazut al colesterolului. Sunt de preferat pastele integrale si este de evitat sosul de branza.

Iata cum ar trebui preparate pastele, pentru a fi cu adevarat sanatoase:

• Trebuie pastrat raportul dintre paste si apa. E bine sa se fiarba 100 gr de paste intr-un litru de apa.

• Sarea ar fi bine sa se pune in apa la inceput.

• Pastele se adauga doar dupa ce apa incepe sa fiarba.

• Nu se adauga ulei in apa, ci cateva picaturi, dupa ce au fost fierte si scurse.

• Fierbeti-le mai putin – asa indicele glicemic va fi mai mic, deci pastele vor fi mai sanatoase.

• Nu este indicat sa clatiti pastele cu apa rece.

• Combinati-le cu un sos de rosii cu verdeata.

Vote it up
4
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza