Nu va imbolnaviti stomacul!

Acizii produsi in stomac descompun alimentele consumate, pentru a elibera nutrientii esentiali
 

Desi reprezinta ceva natural si necesar, acesti acizi pot cauza probleme, mai ales in combinatie cu actiunea bacteriilor asupra peretilor stomacali, ceea ce poate duce la ulcer peptic. Urmatoarele sugestii va ajuta sa preveniti sau sa combateti diverse afectiuni ale stomacului.

• Vindecati-va stomacul... dormind. In fiecare noapte, cand dormiti, corpul dvs. reface invelisul stomacal, producand cantitati mai mari dintr-o proteina numita TFF2. Aceasta vindeca zonele lezate din peretii stomacului si intestinelor, iar eficienta ei este maxima doar in timpul somnului. Pentru o sanatate optima a stomacului, dormiti cate 7-8 ore pe noapte.

• Calmati-va stomacul cu capsune. Unul dintre cele mai indragite fructe de vara are si darul de a calma tulburarile stomacale, conform unor cercetari recente. Capsunele par sa previna ulcerul stomacal reducand leziunile membranelor mucoase ale stomacului.

• Mancati, pentru a stimula tratamentul ulcerului.

Tratamentul pe care vi l-a prescris medicul pentru ulcer pe­ptic poate deveni mai eficient daca veti consuma alimentele potrivite. Deseori, tratamentul consta in sapte zile de „terapie tripla“ – doua tipuri de antibiotice plus un medicament numit inhibitor al pompei de protoni. In acest rastimp, sucul de merisoare, iaurtul probiotic si curcuma contribuie si ele la vindecarea invelisului stomacal. De asemenea, mancati peste gras si legume cu frunze de culoare verde-inchis, ca spanacul, broccoli etc.

• Combateti arsurile la stomac. Pentru a calma arsurile la stomac, incercati respiratia profunda. Conform cercetatorilor, aceasta reduce cantitatea de acid stomacal care ajunge in esofag. Daca suferiti de arsuri cronice la stomac, practicati constient respiratia profunda 30 de minute pe zi pentru a va imbunatati calitatea vietii si a reduce nevoia de medicamente. Bonus: o stare de relaxare.

• Puneti furculita jos. Daca ar fi un medicament, aceasta tehnica ar face toti banii: puneti furculita jos intre inghitituri, mestecati incet si nu va grabiti sa luati din nou furculita in mana – eventual stati de vorba, cititi dintr-o carte sau ascultati radioul. Astfel, sucurile digestive vor avea mai mult timp sa actioneze, iar stomacul ii va putea semnala creierului ca sunteti satul inainte sa mancati prea mult. O masa ar trebui sa dureze mai mult de 20 de minute. Mestecati bine si man­cati lent, pentru a reduce arsurile la stomac, pentru a evita supraalimentatia si a savura mai mult mancarea.

• Mestecati guma. Daca aveti arsuri la stomac, folositi guma de mestecat. Mestecatul produce saliva, care imbraca esofagul cu un gel protector, prevenind arsurile. Dar nu exagerati: mestecatul excesiv produce prea mult acid stomacal, marind riscul de ulcer.

Vote it up
20
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza