Mai putin stres in avion

Calatoriile cu avionul presupun zboruri anulate sau pierdute, aglomeratie, proceduri lungi de securitate, care amplifica stresul psihologic
 

Daca adaugam stresul fizic provocat de aerul uscat din cabina si sederea indelungata pe un scaun ingust, e esential sa aveti grija de dvs. inainte si in timpul zborului.

Luati gustari sanatoase. Chiar daca urmeaza un zbor scurt, puneti in bagajul de mana o pun-ga cu gustari sanatoase si cumparati o sticla cu apa dupa ce treceti de control. In prezent, sunt mai putine companii aeriene care servesc mancare, iar intarzierile neasteptate pot cauza o scadere importanta a glicemiei.

Nu va descaltati. Rezistati tentatiei de a va scoate pantofii in timpul zborului. Picioarele vi se vor umfla din cauza presiunii scazute din cabina, iar cand va trebui sa va incaltati la loc va veti simti inconfortabil.

Imbracati-va in straturi. Deseori, in avion este prea cald sau prea frig. Purtati straturi de imbracaminte care pot fi indepartate sau puse la loc cu usurinta.

Desfundati-va nasul si urechile. Cu 24 de ore inainte de calatorie, luati un decongestionant. Acest tip de medicament contracta membranele din sinusuri si urechi, reducand senzatia dureroasa de presiune care survine in timpul zborului.

Mestecati sau inghititi in timpul decolarii si al aterizarii. Mestecati guma, inghititi sau cascati atunci cand avionul decoleaza sau aterizeaza.

Beti ceai din plante. Puneti pliculete cu musetel in bagajul de mana. In timpul zborului, cereti o cana cu apa fierbinte si introduceti in ea un pliculet. Ceaiul de musetel calmeaza nelinistea cauzata de calatorie si va relaxeaza suficient ca sa puteti dormi in timpul zborului.

Nu stati cu picioarele incrucisate. Sprijiniti-va picioarele pe un bagaj, pentru a va simti mai confortabil.

Nu beti alcool. Aerul din avion este foarte uscat – consumul de alcool in timpul zborului v-ar deshidrata si mai mult. Acelasi lucru e valabil si in ce priveste bauturile cu cofeina. Bautura ideala in timpul calatoriilor aeriene este apa.

Luati un rucsac usor. Acest lucru va permite ca, la aeroport, sa mergeti pe scari in loc sa luati liftul. Probabil ca veti fi singur – iar mersul pe scari este o metoda excelenta de a va intinde picioarele si a arde cateva calorii inainte de imbarcare.

Cumparati-va o pereche de sosete pentru zbor. Puteti cumpara sosete speciale pentru calatoriile cu avionul (ciorapi compresivi), care amelioreaza circulatia sangvina in timpul zborului, ajutand la combaterea durerilor de picioare si prevenind tromboza venoasa profunda (TVP). Aveti grija sa alegeti marimea potrivita – nu doar pentru laba piciorului, ci si pentru glezna si gamba. Sosetele nu trebuie sa fie prea largi sau prea stramte.

Vote it up
7
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza