Lactatele si ciocolata, surse de calciu si antioxidanti

Un consum adecvat de calciu reduce pierderea masei osoase, diminuand riscul de fracturi
 

Unele dintre cele mai importante elemente pentru sanatatea noastra, de care putem beneficia din alimentatie, sunt calciul si antioxidantii. Iata cum actioneaza si care sunt cele mai importante surse.

Un consum adecvat de calciu reduce pierderea masei osoase, diminuand riscul de fracturi. Din acest motiv, cantitatea de calciu necesara creste odata cu varsta. Este folositor si pentru functionarea normala a nervilor si a muschilor. Lactatele si branzeturile constituie prima sursa de calciu, dar alte surse bune sunt nuciferele si semintele, legumele cu frunze verzi, pestele conservat (mancat cu oase), ca si unele produse derivate din soia.

Aflati intr-o larga varietate de alimente vegetale, antioxidantii sunt compusi cu potential de a preveni numeroase boli. Actionand ca paznici interni, antioxidantii circula prin corp, gasesc si distrug radicalii liberi. Prin actiunea de strangere si distrugere a radicalilor liberi, antioxidantii pot proteja impotriva unor tipuri diferite de cancer, pot imbunatati sanatatea cardiovasculara, intensifica imunitatea si protejeaza impotriva cataractei si degenerescentei maculare. Unele dintre capacitatile cele mai puternice de combatere a bolilor, atribuite anumitor substante fitochimice si vitamine (in special vitamina E, vitamina C, carotenoidele, seleniul si flavonoidele), se datoreaza proprietatilor antioxidante ale acestora. Cand unii dintre antioxidanti lucreaza impreuna, se produce o actiune combinata de eliminare a radicalilor liberi si de protejare a celulelor impotriva distrugerii.

Prin faptul ca e bogata in flavonoide, ciocolata neagra este un bun antioxidant, care pastreaza flexibilitatea arterelor, prevenind cresterea tensiunii arteriale cauzata de rigiditatea vaselor sangvine. Acest lucru este considerat unul dintre motivele tensiunii arteriale bune de care se bucura un trib de indigeni din Panama, avand o alimentatie bogata in sare, dar si in cantitati masive de cacao. Un studiu din Journal of the American Medical Association a descoperit ca 85 g de ciocolata neagra pe zi au redus tensiunea arteriala la varstnicii cu hipertensiune sistolica izolata (la care doar valoarea mai mare a tensiunii era prea ridicata).

Vote it up
1
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza