Hipertensiunea sau ucigasul tacut

Tehnic, tensiunea este forta cu care sangele impinge peretii arterelor in timpul circulatiei
 

Tensiunea este codificata de doua valori, de exemplu 110/60 mm Hg, valoarea cea mare (tensiunea arteriala sistolica) indicand presiunea din aorta proximala in momentul in care inima pompeaza sange, iar cea mica (tensiunea arteriala diastolica), presiunea in aorta inainte de urmatoarea bataie a inimii. Tensiunea variaza in functie de nevoile organismului, insa valorile care depasesc constant 140/90 mm Hg sunt considerate mari, fiind un factor de risc pentru accidente vasculare, infarct si probleme renale.

SIMPTOME

Deseori, simptomele sunt inexistente, dar pot aparea:

• Oboseala sau respiratie dificila dupa un efort fizic
• Vajait sau tiuituri in urechi
• Ameteala
• Dureri de cap

PREVENIRE SI TRATAMENT

Studiile arata ca schimbarea stilului de viata si suplimentele pot inlocui, uneori, cu succes medicamentele.

Se recomanda o dieta variata, care are un continut scazut de grasimi saturate si bogata in cereale integrale si lactate degresate. In multe dintre aceste alimente se gasesc substante nutritive vindecatoare, cum suntcalciul, fibrele dietetice, magneziul, potasiul si vitamina C, care pot scadea substantial tensiunea. Sunt recomandate alimentele care contin cel putin 350 mg de potasiu (10% din necesarul zilnic) si maximum 140 mg de sodiu la o masa. Se pare ca alimentele pot reduce si riscul asociat hipertensiunii si atacului cerebral. Grasimile sanatoase pentru inima, mononesaturate si omega-3, pot micsora tensiunea si sunt recomandate in locul grasimilor saturate si trans. Ce mai puteti face? Slabiti. Chiar si cateva kilograme in plus pot creste tensiunea arteriala. 

Vote it up
18
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza