Dieta cu carne la gratar

Organismul nostru trebuie sa fie inundat zilnic cu antioxidanti, care protejeaza celulele impotriva vatamarii
 

In prezent, avem nevoie de ei mai mult decat oricand. Viata moderna favorizeaza producerea radicalilor liberi intr-o masura mai mare decat inainte.

Radicalii liberi sunt atomi sau grupuri de atomi cu un numar impar de electroni. Ei apar in mod natural in timpul digestiei, la conversia glucozei in energie sau prin expunerea la soare ori la factori poluanti. Radicalii liberi distrug peretii celulelor sau chiar ADN-ul. Rezultatul? Creste riscul de cancer, creste nivelul colesterolului LDL care se lipeste de peretii arterelor, cartilajele se deterioreaza si nu mai protejeaza bine articulatiile. Organismul foloseste antioxidantii din legume si fructe pentru a neutraliza radicalii liberi. Dar cum sa facem sa avem si o masa delicioasa, fara multe calorii, dar si aportul de substante nutritive de care organismul nostru are nevoie? O idee buna sunt gratarele insotite de o salata.

Iata cateva sfaturi:

• Cu putina creativitate, legumele pot fi delicioase – rosii bine coapte cu busuioc, dovlecei pe gratar presarati cu putina sare marina, cartofi dulci copti cu un praf de scortisoara.

• Creati salate interesante. Salatele din legume verzi sunt banale, dar pot fi inviorate cu seminte de susan prajite, inimi de anghinare din conserva, cateva masline, felii de castraveti, ardei gras rosu, ardei iute sau chiar cateva boabe de zmeura.

• Cumparati carne de vita pentru gratar. Folositi doar carne de vita tocata foarte slaba (cu 5% grasime) si astfel veti reduce cantitatea de grasimi saturate la 2-3 grame – ceea ce nu-i rau deloc. Vreti sa reduceti si mai mult procentul de grasime? In loc de carne tocata, luati bucati de pulpa de vita de pe picioarele din spate.

• Puneti la gratar pui si curcan fara piele.

Vote it up
1
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza