Cum combatem astenia de toamna

Potrivit studiilor, una din zece persoane sufera de astenia de toamna
 

Aceasta este provocata in special de scaderea cantitatii de lumina, dar si de dificultatea de adaptare a organismului la diferentele de temperatura dintre zi si noapte. Iata cateva metode prin care va puteti recapata mai usor buna dispozitie chiar daca a venit toamna:

Ascultati muzica. Oamenii de stiinta au dovedit faptul ca ascultarea muzicii in mod regulat este o modalitate eficienta de a va accentua starea de bine si sanatatea – prin aparitia emotiilor pozitive si reducerea nivelului de stres.

Aveti grija de pestisorul auriu. Dezmierdarea unui caine sau a unei pisici, sau chiar privitul pestilor dintr-un acvariu, va poate stimula organismul sa secrete endorfine – substantele chimice produse de creier, responsabile de „starea de bine“ – si sa reduca nivelul hormonului de stres, cortizolul.

Afisati o expresie fericita. Simplul act de a va ridica usor colturile gurii pentru a zambi va inunda creierul cu serotonina, o substanta chimica ce va ridica instantaneu dispozitia, conform cercetatorilor.

Bateti toba. Specialistii cred ca aceasta activitate ajuta corpul sa se relaxeze, iar vibratiile sonore ajuta la redobandirea bunei dispozitii. Si lovirea mesei de bucatarie poate avea un efect similar.

Beti apa. Daca veti bea suficienta apa zilnic, toxinele vor fi eliminate, iar celulele isi vor recapata forma, facandu-va sa aratati sanatos si sa va simtiti bine.

Cresteti cantitatea de vitamine B. Consumul de peste si legume va hraneste organismul si buna dispozitie. Acestea sunt bogate in vitamine B esentiale, despre care oamenii de stiinta cred ca ajuta organismul sa produca serotonina de la nivelul creierului – un sustinator dovedit al starii de buna dispozitie.

Programati-va la o sedinta de masaj. Masajul reduce stresul si induce relaxarea, asa cum crearea unei relatii benefice determina eliberarea hormonului atasamen­tului, oxitocina.

Rasfatati-va cu ciocolata. Cacaoa contine o substanta numita teobromina, care creste nivelul de endorfine, hormonii naturali ai organismului, stimulatori ai starii de bine. Alegeti ciocolata neagra cu peste 70% cacao.

Practicati exercitii fizice. Doar 20 de minute de activitate fizica saptamanala intensa – orice, de la jogging pana la activitate casnica, atat cat sa ajungeti sa transpirati – va pot ridica moralul.

Reuniti-va. Conform psihologilor, activitatile desfasurate impreuna cu prietenii ne dau un sentiment de fericire, fie ca e vorba de a discuta, gradinari, gati sau a merge la cumparaturi. De asemenea, puteti sa urmariti ceva care va intereseaza sau o activitate, cum ar fi un grup sportiv, un club sau un curs care va determina sa va intalniti cu oameni si sa legati prietenii.

Linistiti-va cu o ceasca de ceai. Cercetarile au aratat faptul ca banalul ceai negru cu lapte reduce nivelul hormonului de stres cortizol. Trei cesti pe zi sunt tot ceea ce va trebuie pentru a profita de benefi­ciile reducerii stresului.

Puneti la cale o excursie. Planificarea unei vacante poate fi la fel de reconfortanta ca si cum v-ati afla efectiv in vacanta, considera cercetatorii britanici. Oamenii de stiinta de la Universitatea Surrey au descoperit ca persoanele care asteapta cu nerabdare sa plece intr-o vacanta gandesc mult mai optimist.

Vote it up
10
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza