Consolideaza cei patru piloni ai sanatatii

Forma fizica, forta sistemului imunitar, precum si puterea propriei vointe reprezinta factori esentiali pentru sanatate
 

Diagnosticul documentat, tratamentul potrivit si medicamentele eficiente joaca roluri-cheie in ameliorarea oricarei afectiuni. Insa oamenii nu sunt niste masinarii, iar procesul de recuperare nu este neaparat unul automat. Forma fizica, forta sistemului dvs. imunitar, precum si puterea propriei vointe reprezinta factori esentiali. Iata care sunt cele patru aspecte-cheie ale caror modificari va pot oferi o stimulare semnificativa a mecanismelor de aparare fizice si mentale:

Atitudinea conteaza. Desi nimeni nu trebuie sa sustina ca va puteti vindeca doar prin puterea mintii, nu exista niciun dubiu ca atitudinea mentala joaca un rol important in multe dintre afectiunile intalnite frecvent. Un studiu american a analizat fisele a peste 1.000 de pacienti care prezentau simptome ca dureri in piept, dureri de cap, de spate, abdominale si scadere in greutate, si a descoperit ca existau cauze fizice in doar 16% din cazuri. Restul aveau „cauze psihosociale“ (fiind corelate cu starea emotionala si contextul social al pacientului). Modul in care faceti fata bolii sau traumatismelor poate influenta prognosticul. Legatura dintre atitudine si speranta de viata a fost aratata in multe studii. Unul dintre acestea, efectuat pe 100.000 de femei, publicat in revista Circulation, a aratat ca cele mai optimiste persoane au prezentat un risc de deces din orice cauza cu 14% mai mic pe o perioada de urmarire de opt ani, comparativ cu cele pesimiste, chiar cand erau luati in considerare si alti factori, ca starea materiala sau stilul de viata.

Dieta repara. O dieta sanatoasa joaca un rol cheie in controlul bolilor – de exemplu, se considera ca o treime dintre toate cancerele ar fi cauzate, cel putin in parte, de nutritia incorecta. Ceea ce mancati influenteaza semnificativ si felul in care corpul dvs. face fata atunci cand este atacat. De exemplu, alimentele care contin nutrientii potriviti pot stimula functionarea sistemului imunitar, ajutandu-l in lupta impotriva infectiilor.

Exercitiile fortifica. Odihna este importanta in stadiile initiale ale multor afectiuni, dar, dupa ce a trecut perioada critica, reluarea activitatii reprezinta o parte importanta a procesului de recuperare, ridicandu-va moralul si intarindu-va muschii. Nu trebuie sa mergeti la sala sau sa va inscrieti la vreun sport. Exercitiile „libere“ sunt la fel de bune. Gradinaritul, munca prin gospodarie si plimbatul cainelui va pot ajuta in gestionarea unei game largi de probleme de sanatate – depresie, dureri de spate, diabet, boli de inima si osteoporoza. Tinta ar trebui sa fie reprezentata de 30 de minute de activitati moderate – cele care va fac sa respirati putin mai greu –, timp de cinci zile pe saptamana.

Somnul vindeca. Ati observat ca sunteti mai vulnerabili la viroze atunci cand sunteti obositi? Cercetarile au aratat ca avem un risc de raceala cu atat mai mare cu cat dormim mai putin. Motivul ar putea fi reprezentat de faptul ca lipsa somnului afecteaza sistemul imunitar, compromitand astfel capacitatea organismului de a anihila virusii. Studiile au subliniat corelatia dintre somnul insuficient si aparitia ulterioara a simptomelor gastrointestinale la femeile care sufera de sindromul de intestin iritabil. Somnul de calitate este esential pentru sanatatea cortexului cerebral. Daca sunteti privati de somn, nu va simtiti in forma obisnuita, nici din punct de vedere fizic, nici mental. Persoanele care nu dorm suficient resimt mai multe dureri si sunt mai putin capabile de a-si pune in actiune strategiile de recuperare.

Vote it up
4
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza