Ce trebuie sa stie o femeie, inainte de a se apuca de sport

Cel mai important be­­ne­­ficiu al sportului este sanatatea ini­­mii
 

Majoritatea recomandarilor legate de exer­­citiile fizice sunt valabile pentru am­­bele sexe – dar pentru a obtine be­­neficii maxime, femeile trebuie sa tina cont de anumite aspecte in plus.

• Ignorati oglinzile de la sala. In salile de exercitii sunt instalate adesea oglinzi. Acestea sunt utile pentru a va verifica tehnica, dar imaginea dvs. din oglinda poate avea un impact negativ. Un stu­­diu a aratat ca femeile care exerseaza in fata oglinzii se simt mai putin calme si mai obosite dupa 30 de minute de exersat decat cele care exerseaza fara oglinzi.

• Puteti fi grasa si sanatoasa. Multe femei considera ca sunt prea grase pen­­tru a beneficia de exercitiile fizice. Alte­­le se descurajeaza daca nu constata imbunatatiri semnificative in ce prives­­te greutatea dupa cateva saptamani. Dar cel mai important be­­ne­­ficiu al sportului este sanatatea ini­­mii.

• Verificati-va nivelul de fier. Un studiu de la Universitatea Cornell, din SUA, a descoperit ca femeilor cu un nivel scazut de fier in sange – dar nu suficient de scazut pentru a fi considerate ane­­mice – le este mai greu sa mentina un program de exercitii decat femeilor cu un nivel normal de fier. Daca sunteti in aceasta situatie, vorbiti cu medicul, ca­­re va poate prescrie un supliment zilnic de 100 mg fier – aceasta can­­ti­­ta­­te dubleaza nivelul de rezistenta la efort al femeilor cu o usoara deficienta de fier. Dar suplimentele de fier trebuie luate doar la sfatul medicului. Carnea rosie si ouale sunt surse bune de fier. Consumul de suc de citrice la masa amelioreaza absorbtia alimentelor bo­­gate in fier, precum legumele cu frun­­ze verzi.

• Gasiti partenerul potrivit. Pentru a va pastra motivatia, ar fi bine sa gasiti un antrenor sau un partener de sport, in prezenta caruia va simtiti relaxata.
 

Vote it up
20
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza