Calmul inseamna sanatate

Nu folositi mancarea ca tratament impotriva emotiilor
 

Deseori recurgem la alimente reconfortante atunci cand ne confruntam cu emotii dificile. Unele persoane au o relatie complicata cu mancarea si, in cazuri extreme, pot suferi de tulburari de alimentatie. Daca aveti obiceiul sa mancati in momente de criza sau nefericire, incercati sa gasiti alte metode de a va remonta. Mergeti la un film sau la o piesa de teatru, faceti-va programare la coafor, la masaj sau la un tratament corporal – sau orice altceva care va face placere. Aceste lucruri aparent simple va redau buna dispozitie si stima de sine intr-un mod mult mai eficient decat consumul unor alimente de care n-aveti nevoie. Prin faptul ca va oferiti un cadou sau faceti ceva care va imbunatateste starea de spirit, va spuneti dvs. insiva ca sunteti valoros si ca meritati lucruri frumoase.

O alta cauza a supraalimentatiei este plictiseala. Prin urmare, luati decizia de a face ceva activ sau productiv. Atunci cand va simtiti plictisit sau suparat, o plimbare va calmeaza emotiile. Alte variante ar fi sa mergeti cu un prieten la o galerie de arta sau intr-un alt loc care va face placere amandurora, ori la cumparaturi. Toate acestea sunt moduri mai eficiente de a va imbunatati starea de spirit decat consumul de alimente nesanatoase.

Incercati! Daca la mijlocul dupa-amiezii va simtiti obosit sau lipsit de energie, rezistati impulsului de a manca biscuiti, prajituri sau alte alimente bogate in calorii si sarace in substante nutritive. Mai bine delectati-va cu un amestec de nuci si stafide, cu fructe (proaspete sau uscate) ori betisoare de legume crude sau chiar cu niste branza tare.

 

Vote it up
17
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza