Berea nu ingrasa si te apara de boli
Un consum moderat de bere nu modifica circumferinta a taliei si ne apara de diabet si osteoporoza
De Gandul
Cercetatorii spanioli de la Consiliul Superior de Cercetari Stiintifice din Madrid sustin ca berea, cu sau fara alcool, nu ingrasa si nici nu provoaca modificari in masa corporala, precum aparitia burtii.
Pentru a ajunge la aceasta concluzie, oamenii de stiinta au monitorizat pe o perioada de 10 saptamani un grup de voluntari, barbati si femei, cu varsta cuprinsa intre 20 si 42 de ani, timp in care toti si-au mentinut obiceiurile de viata si alimentatie.
Singura modificare introdusa a fost cea referitoare la consumul de bauturi obisnuite si consumul de bere cu sau fara alcool. Astfel, in timpul primei saptamani, toti subiectii s-au abtinut de la orice consum de bauturi cu alcool. In urmatoarele patru saptamani si in mod aleatoriu, in functie de grupul in care au fost pusi, participantii la studiu au introdus in dieta obisnuita berea cu sau fara alcool, in cantitatea corespunzatoare unui consum moderat de alcool, si anume, barbatii beau doua pahare de bere de 330 mililitri pe zi, in timp ce femeile au baut un pahar de 330 de mililitri.
Printre alti parametri, cercetatorii au analizat modificarea greutatii, procentul de grasime corporala si indicele de masa corporala, ajungand la concluzia ca nu se produc modificari ale acestora. De asemenea, s-a realizat o analiza a dietei si a activitatii fizice realizate de subiecti in perioada de studiu si s-au realizat masuratori ale pliurilor cutanate si circumferintelor corporale.
Masuratorile antropometrice au stabilit ca un consum moderat de bere, cu sau fara alcool, nu modifica circumferinta bratului, a taliei si a soldurilor; nu s-au inregistrat modificari semnificative in pliurile cutanate", a declarat dr. Ascensión Marcos, cercetator, Director al Grupului de Imunonutritie al Departamentului de Metabolism si Nutritie din cadrul Consiliului Superior de Cercetari Stiintifice.
In plus, cercetarile anterioare au aratat ca acest aliment are efecte benefice asupra multor aspecte legate de sanatate, printre care scaderea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare, a diabetului si a osteoporozei.
|
| ||||||
3 din 19 Comentariile cititorilor |
| forzzza on 04 Noiembrie 2011 ,09:48 genul de articol care duce lumea in eroare "'... cercetatorii de la universitatea din... au constatat ca...''. o prostie. Berea , ca si orice alta bautura in afara de apa este foarte nociva pentru sanatate. Mi-ar lua foarte mult spatiu si timp sa va explic de ce. M-ai bine v-ati uita in jurul vostru si aflati singuri efectele. |
| iuliu on 29 Septembrie 2011 ,16:22 interesant articol.stiu din propria eperienta ca nu ingrasa bauta moderat. |
| eler on 29 Septembrie 2011 ,16:19 nu ingrasa daca nu este combinata cu mancare . | Vezi si restul comentariilor postate |
Posteaza comentariu
| Nume* | |
| Email* | |
| Comment* | |

Aboneaza-te la revista Reader's Digest pentru numai 89.8 RON pe an
Cele mai citite
Cele mai citite


Da mai departe








