Beneficiile dietei de post

Dieta de post are multiple beneficii pentru sanatate
 

Perioada postului este unul dintre cele mai bune momente ale anului pentru imbunatatirea starii de sanatate. Multi specialisti sustin ca detoxifierea organismului este principalul beneficiu. Dar mai sunt si altele. Iata cele mai importante argumente pentru care ar fi bine sa tinem post:

Detoxifierea. Acesta este un proces normal de eliminare sau neutralizare a toxinelor prin intermediul diverselor organe, cum ar fi: colon, ficat, rinichi, plamani, ganglioni limfatici si piele. Procesul este accelerat atunci cand o persoana nu mai mananca, organismul utilizand rezervele de grasimi pentru eliberarea energiei. Asta se intampla si in timpul unui post (cand rezervele de grasime sunt folosite pentru energie) iar atunci acizii grasi elibereaza substante chimice, care sunt eliminate apoi prin intermediul organelor despre care am vorbit mai sus.

Scaderea in greutate. Asa cum am vazut, grasimile sunt folosite, atunci cand o persoana nu prea mananca, pentru crearea energiei de care are nevoie organismul. Evident, este important ca perioada postului sa nu insemne o dieta plina de carbohidrati si glucide  – paine, cartofi, orez, dulciuri, ci o dieta bazata pe fructe si legume, care au un numar mic de calorii.

Accelerarea procesului de vindecare. Energia care era consumata de organism pentru a procesa cantitatile mari de mancare este canalizata acum spre sistemul imunitar si, astfel, pentru autovindecare. Acest proces are loc de fiecare datacand suntem bolnavi – de aici si faptul ca in acele perioade nu mai avem pofta de mancare.

Ne fereste de bolile cardiovasculare. Un regim bazat pe fructe si legume duce la scaderea nivelului trigliceridelor, a greutatii si a glicemiei. Asta duce la protejarea organismului, reducand riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

Prelungeste viata. Un metabolism incetinit, o productie intensa de proteine, un sistem imunitar imbunatatit si stimularea productiei de hormoni ca urmare a unei diete de post duce la cresterea sperantei de viata.

Alte beneficii: dormim mai bine, suntem mai energici, pielea capata stralucire, digestia se imbunatateste.

Inlocuiti carnea cu nuci

Va puteti prelungi viata daca mancati nuci sau linte, in loc de friptura. Studiile au aratat ca orice portie zilnica (de marimea unei carti de joc) de carne de miel, vita sau porc mareste riscul de deces prematur cu 13%. Inlocuirea carnii rosii cu peste si proteine vegetale, precum nucile si leguminoasele, prelungeste viata. 

Vote it up
27
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza