Amelioreaza diabetul

5 pasi pentru o viata mai lunga
 
<p>
Aceste mici schimbari te pot ajuta sa fentezi diabetul – ori macar sa te protejezi de cele mai rele efecte. Statisticile privind diabetul sunt din ce in ce mai alarmante: o cifra ametitoare de 350 de milioane de oameni sufera in prezent de aceasta boala in intreaga lume, iar numarul bolnavilor e in continua crestere. Asta inseamna mai multe infarcte, mai multe atacuri cerebrale si o speranta mai mica de viata, chiar daca dincolo de asta oamenii par sanatosi. Sa ai grija sa ai o alimentatie corecta si sa faci miscare. Sfatul e simplu, dar adesea greu de urmat. Ce recomanda expertii de top pentru a remedia problema?

1) Mananca si o salata
Cand te rasfeti cu alimente bogate in carbohidrati (paste, cartofi sau orez, de exemplu), e bine sa ai ca garnitura o salata. Asigura-te ca dressingul contine otet. O lingura si jumatate de otet pe zi poate sa scada continutul de zahar din sange cu 42%, arata un studiu realizat anul trecut.

2) Prepara corect pastele
Mentinerea nivelului de insulina in limitele normale reprezinta cheia tinerii in frau a diabetului, stiut fiind faptul ca insulina este hormonul responsabil cu reglarea nivelului glucozei din sange. Iata o modalitate eficienta si gustoasa de a gati pastele: soteaza-le in ulei extravirgin (impreuna cu un buchet de legume preferate pentru un gust delicios). Cercetatorii spun ca sotarea in ulei de masline a oricarui fel de mancare bazat pe carbohidrati ajuta  la mentinerea unor valori constante ale zaharului din sange.

3) Fa putina miscare
O singura sedinta de exercitii de dificultate medie imbunatateste controlul glucozei din sange - arata noile cercetari –, iar arderea caloriilor din timpul acestor sedinte scurte si intense de antrenament e comparabila cu miscarea sustinuta. (In fapt, atunci cand stai asezat ore in sir, pe perioade mari de timp, se mareste riscul de a dezvolta diverse afectiuni, chiar daca esti o persoana activa). E recomandabil sa faci miscare cel putin 30 - 45 de minute pe zi. Ponturi pentru ca obiectivul tau sa fie mai usor de atins: poti face acele exercitii in pauzele publicitare de la TV sau ori de cate ori ai cate un moment liber, atata timp cat te misti repede.

4) Impune-ti sa te odihnesti
Daca nu dormi sapte-opt ore pe noapte, riscul de a dezvolta diabet ori de a-ti inrautati boala creste de la 37% la 88%, arata un studiu recent. Ca sa dormi mai mult si mai bine, fa intuneric in dormitor, pentru ca si cea mai mica raza mica de lumina din timpul orelor de somn incetineste productia de melatonina, hormonul care asigura odihna fiziologica. Chiar si lumina unei veioze ori palpairile unui ecran pot alunga somnul. Daca vrei sa citesti in pat, incearca sa porti o pereche de ochelari cu lentile in nuante chihlimbarii – acestea blocheaza undele de lumina albastruie care distrug melatonina. Folosesti un computer inainte de ora somnului? Descarca gratuit un program care blocheaza lumina albastra, cum ar fi F.lux (stereopsis.com/flux).

5) Inlocuieste cartofii cu nuci sau alune
O alimentatie bogata in cartofi are un dublu efect negativ: face sa creasca nivelul zaharului din sange si, pe termen lung, ingrasa, arata un studiu recent. Nucile sunt mai bogate in grasimi, dar, daca mananci o mana de nuci in locul unei pungi de chipsuri ori al unei portii de cartofi prajiti, o sa reusesti sa slabesti mai usor, spun cercetatorii. Si o serie de studii recente arata ca fisticul, alunele de padure si alunele au o puternica actiune in mentinerea la nivel constant a zaharului din sange.

Alte sfaturi
Ca gustare: nuci, nu carbohidrati
Sunt bogate in grasimi, dar sunt recomandate in diabet.

Plimba-te!
Prea mult stat pe scaun duce la marirea nivelului de zahar din sange.

</p>
Vote it up
8
Ti-a placut acest articol?Voteaza