Alimentele care te ajuta sa-ti pastrezi buna dispozitie

Deseori, depresia sau incapacitatea de a functiona la parametrii optimi pot fi puse pe seama unor deficiente alimentare
 

Deseori, depresia sau incapacitatea de a functiona la parametrii optimi pot fi puse pe seama unor deficiente alimentare. Alimentele care contin triptofan – un aminoacid numit adesea si „antidepresiv natural“ – au efecte benefice asupra starii de spirit. Triptofanul este un aminoacid esential, ceea ce inseamna ca nu poate fi produs de organism si trebuie sa-l obtinem din alimentatie. Corpul foloseste triptofanul pentru a fabrica vitamina B3 (niacina) si serotonina. Serotonina favorizeaza un somn odihnitor si o stare de spirit stabila. O alimentatie saraca in triptofan duce la scaderea nivelului de serotonina, ceea ce poate cauza depresie, insomnie, dificultati de concentrare si crestere in greutate.

Un studiu efectuat la Universitatea McGill din Canada a descoperit ca starea de spirit a barbatilor sanatosi se deteriora considerabil dupa scaderea nivelului de triptofan, iar un studiu recent din SUA, sugereaza ca deficienta de triptofan este legata de depresie si impulsivitate. Deficienta de serotonina a fost implicata si in unele cazuri de obezitate si supraalimentatie, deoarece afecteaza capacitatea creierului de a percepe senzatia de foame si de satietate (creierul nu-si da seama cand ati mancat suficient).

Cand consumati alimente bogate in triptofan, nivelul de serotonina din organism creste. Din acest motiv,  triptofanul se foloseste in tratamentul depresiei, anxietatii si insomniei si, totodata, suprima apetitul, favorizand scaderea in greutate. Pentru ca triptofanul sa fie transformat in niacina (care mentine sanatatea sistemelor digestiv si nervos), organismul are nevoie de cantitati suficiente de:

Fier

Riboflavina (vitamina B2), se gaseste in spanac si alte legume cu frunze verzi, fructe, ficat, rinichi si lapte

Vitamina B6: se gaseste in ficat, peste, orez integral, majoritatea legumelor, banane, struguri, carne slaba, unt, oua, branzeturi si lapte.

Vote it up
22
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza