Alege sa bei cea mai buna apa

In Romania, in mintea consumatorului obisnuit exista o segmentare simpla in ceea ce priveste categoriile de ape imbuteliate
 

Pentru marea majoritate exista doua categorii de ape: „minerala“ si „plata“. Prin „minerala“ intelegand carbogazoasa, iar prin „plata“ – apa fara dioxid de carbon. Aceasta categorisire este insa gresita.

Exista trei categorii de ape imbuteliate: apa minerala naturala, apa de izvor si apa de masa. Fiecare, la randul sau, poate fi carbogazoasa sau necarbogazoasa. Cea mai importanta categorie a apelor imbuteliate este apa minerala naturala.

La noi in tara, cea mai intalnita varianta de apa minerala naturala carbogazoasa este cea „carbogazificata“, care este de fapt cea mai slaba categorie din punct de vedere al „naturaletei“, deoarece sintagma „carbogazificata“ inseamna ca, in produsul final, s-a adaugat dioxid de carbon de alta origine decat cea din zacamant. „Natural carbogazoasa“ inseamna ca in produsul final concentratia de dioxid de carbon este egala cu cea de la emergenta sursei.

O mica parte a consumatorilor mai evidentiaza o categorie de apa imbuteliata: intre „minerala“ si „plata“, se mai interpune o categorie, cea „light“ sau „semi“. Este vorba de o apa minerala naturala carbogazoasa, din care s-a extras dioxidul de carbon. Legal, la denumirea comerciala pot fi utilizate doua sintagme langa „apa minerala naturala“: „decarbogazificata partial“ sau „decarbogazificata total“. 

Care este cea mai buna apa minerala naturala?

Exista o interactiune directa intre consumator si apa pe care acesta o bea. Corpul uman este format din 60% apa, de unde si sloganul „esti ceea ce bei“.

Esti nou-nascut, in floarea varstei sau carunt? Esti perfect sanatos sau suferi de unele afectiuni? Ai o munca sedentara sau una foarte activa? Apa este bauta la masa sau in restul zilei? Esti barbat sau femeie? Ce apa ai baut in primii ani de viata? Iata numai cateva intrebari de al caror raspuns depinde alegerea unei ape minerale potrivite.

Pentru nou-nascuti si copii, se recomanda apa plata oligominerala, cu continut scazut in azotati.

Tinerii in crestere, femeile de peste 45 de ani si persoanele in varsta ar trebui sa opteze pentru o apa cu un continut mai ridicat in calciu.

Sportivilor, dupa un efort prelungit, celor care presteaza activitati fizice la temperaturi ridicate, celor care frecventeaza des saunele sau bolnavilor cu febra – intr-un cuvant, celor care transpira abundent – le este recomandata pentru remineralizare o apa cu un conținut mai ridicat in saruri minerale, in special pentru compensarea pierderilor de Na si Cl.

In timpul mesei sau inainte de aceasta, se poate bea o apa carbogazoasa mediu sau puternic mineralizata, care stimuleaza digestia, iar intre mese si inainte de culcare se recomanda o apa plata, oligominerala sau mediu mineralizata.

Celor care sufera de hipertensiune arteriala li se recomanda ape cu continuturi reduse in sodiu (sub 50 mg/l), iar pentru profilaxia bolilor cardiovasculare, statistica a aratat ca apele cu un continut mai mare de bicarbonat de calciu si magneziu sunt cele mai eficiente.

Incercand sa abordeze o pozitie echilibrata, unii nutritionisti recomanda, pentru consumul zilnic, alternarea mai multor tipuri de apa minerala.

Vote it up
9
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza