Alimentele care te scapă de burtă

Fructele, legumele crude și exercițiile fizice reprezintă secretul abdomenului plat
 

Ce alimente sunt indicate

"Legumele și fructele crude sunt cele mai indicate pentru o alimentație sănătoasă și pentru siluetă. Cu cât sunt mai colorate, cu atât e mai bine", afirmă prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. Dintre fructe, un loc de seamă îl ocupă grapefruitul, despre care specialiștii spun că un fruct pe zi ajută la menținerea greutății ideale. Un grapefruit are aproximativ 100 de calorii și este foarte bogat în vitamina C, care contribuie la scăderea nivelului colesterolului. În plus, aciditatea acestuia încetinește digestia, ceea ce înseamnă că asigură o senzație de sațietate mai îndelungată. Un alt fruct-minune este avocado. El conține grăsimi "bune", care scad nivelul colesterolului și, în plus, ajută la pierderea în greutate. Medicii spun că ideale sunt în acest sezon și fructele de pădure. "De asemenea, carnea de pui, curcan sau struț, fără pieliță, preparată fiartă sau la grătar, ajută la menținerea greutății. La fel și vânatul bine preparat. În aceeași categorie se mai înscriu carnea de pește gras oceanic (macrou, cod, somon) și fructele de mare (creveți, caracatițe, calamari) - dar nu prăjite", adaugă prof. Mencinicopschi.

Lichidele sunt o altă componentă esențială a unei alimentații sănătoase. Apa plată, ceaiul verde, iaurtul sau kefirul sunt ideale pentru orice dietă. Ceaiul verde crește rata metabolismului, datorită catechinelor - niște antioxidanți puternici care se află în ceai, reușind astfel să micșoreze talia, susțin cercetătorii japonezi.

O cană de kefir "cântărește" numai circa 170 de calorii și, în afară de senzația de sațietate, proteinele probiotice care se află în compoziția lui accelerează pierderea în greutate.

Ce alimente trebuie să eviți

"Persoanele care doresc să aibă un abdomen plat trebuie să știe că este indicat să evite băuturile acidulate, alimentele care fermentează și cele care conțin zahăr, cartofii, produsele din mălai și, de asemenea, să combine corect alimentele. Oricine trebuie să știe că asocierea dintre proteine (carne, pește, ouă, brânză) și carbohidrați (cartofi, paste, cereale, pâine, dulciuri) poate duce la balonare", precizează Livia Nena, biolog nutriționist.

Așadar, scoate din alimentație chipsurile, sticksurile, popcorn, hrana tip fast-food și cartofii. Firește, lichidele care conțin zahăr și băuturile carbogazoase sunt uitate, dacă-ți dorești un abdomen plat.

Dacă alimentația este ținută sub control, oricine poate ajunge să aibă trupul visat dacă practică mișcarea corect și regulat. Atenție însă, exercițiile fizice modelează musculatura, dar nu reduc țesutul adipos.

Antrenorul de fitness Șerban Damian spune că exercițiile fizice pentru abdomen nu te scapă de stratul adipos. "Este un mit. O mie de abdomene nu te scapă de burtă. Exercițiile fizice tonifică doar musculatura, în nici un caz nu diminuează și stratul adipos. După dietă, abdomenele au scopul de a defini", explică Șerban Damian.

Vote it up
2731
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza